ДАЕУ подкрепя първия в България „граждански“ хакатон в областта на електронното управление

Дата: 19.01.2018

Място на провеждане: IT Step, бул. „Ал. Стамболийски“ 55, ет. 7

Държавната агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) ще подкрепи първия в България „граждански“ хакатон за насърчаване на работещи технически решения в областта на електронното управление и антикорупцията. На 19 януари (петък) от 19.00 ч. в IT Step (бул. „Ал. Стамболийски“ 55, ет. 7) заместник-председателят на ДАЕУ Александър Йоловски ще даде начало на Sloth.Works Civic Hackathon, организиран от технологичния стартъп Мадж.ио ООД чрез специализираната платформа за наемане и професионална ориентация на млади програмисти Sloth.Works. В продължение на три дни – от 19 до 21 януари – близо 40 млади програмисти, организирани в няколко екипи, ще работят върху технически решения, приложими за целите на електронното управление. Сред предизвикателствата пред програмистите ще бъдат разработването на решения за идентификация по NFC с банкови карти (IdentyBank); създаването на машинночетима версия на действащите в България нормативни актове и поддръжка на консолидирана версия на българското законодателство (OpenLex); стилометричен анализ на решенията на съдебни състави, който може да установи зависимост между стила на съдебно решение и ползата от него за заинтересована страна (Stylometrix); установяване на свързаности по данните в Търговския регистър (CommercialLinks), както и разработката на генеричен регистър на публични данни в отворен формат с базов процес на вписване, контрол на достъпа и др., който да улесни административните процеси (GrandRegister). Цел на хакатона е да подпомогне решаването на реални проблеми с пряка полза за гражданите и за бизнеса. Ментори на екипите са водещи експерти в областта на електронното управление и информационните и комуникационните технологии. Разработените проекти ще бъдат представени и наградени от 18.00 ч. в неделя, 21 януари. На церемонията в IT Step ще бъдат отличени най-обещаващите и най-добрите завършени разработки.

Споделете