Web Content Viewer
ActionsСтратегически документи - Държавна агенция "Електронно управление"
Архитектура на електронното управление в Република България
Архитектурата на електронното управление е неотменима част от изпълнението на политиката за електронно управление, определена в Стратегията за развитие на електронното управление в Република България и Закона за електронното управление. Изпълнението на документа е подчинено на ефективната координация между всички заинтересовани страни.
Одобрена от председателя на Държавна агенция „Електронно управление“ със Заповед № ДАЕУ-5040-11.04.2019 г., Архитектурата на електронното управление в Република България е насочена към реализирането на:
- цифрова трансформация на администрацията
- задължително използване от административните органи на хоризонталните системи и споделените ресурси на е-управлението;
- механизми за координация и контрол на изпълнението на архитектурата;
- прилагане на единни стандарти и оперативна съвместимост при проектиране, изграждане, надграждане и внедряване на информационните решения;
- дефинира участниците в електронното управление, техните функции, принципите на ЕУи изискванията към системната и технологичната архитектура.
- устойчиво високо общо ниво на мрежова и информационна сигурност;
- трансформиране на данните в информация и знания;
- постигане на доверие от гражданите и бизнеса.
Архитектура на електронното управление в Република България
Актуализирана Стратегия за развитие на електронното управление в Република България 2019 - 2025 г.
Стратегията за развитие на електронното управление в Република България обхваща развитието на четири основни направления за комуникация и услуги:
- “Администрация – Граждани” – включва съвременни Интернет и интранет WEB базирани решения, съчетани с традиционните средства за осигуряване на широк достъп, които да водят до качествени промени в условията за комуникиране и предоставяне на услуги за гражданите.
- “Администрация – Бизнес” – включва съвременни решения, които оптимизират процесите и деловите отношения между администрацията и различните икономически субекти.
- “Администрация – Администрация” – включва развитие на информационните технологии в национален и междудържавен аспект с оглед на ефективно взаимодействие между различните административни структури.
- “Вътрешноведомствена ефективност и ефикасност” – включва организиране и оптимизиране на бизнес процесите, на отношенията “Администрация – Служители” и на комуникацията в отделните административни структури.
Стратегия за развитие на електронното управление в Република България 2019 - 2025 г.
Единна политика за информационните ресурси
Актуализирана Стратегията за развитие на електронното управление в Република България 2019 - 2023 г.
Индикатори за електронно управление съгласно DESI и eGovernment Benchmark
Актуализирана Пътна карта за изпълнение на Стратегията за развитие на електронното управление в Република България за периода 2019 - 2023 г.
Пътната карта карта е документ, който включва мерките и дейностите за изпълнение на стратегическите цели, заложени в Актуализираната Стратегията за развитие на електронно управление в Република България за периода 2019 – 2023 г., както и отговорните институции и необходимия за това финансов ресурс.